Jak zasnąć i spać wygodnie w upalne dni ? Sprawdzone sposoby.

Lato to nie tylko gorące dni wakacyjnego urlopu, ale także wieczory, kiedy zasypianie bywa czasami dość trudne i męczące. Przedstawiamy wam spospoby na to, jak szybko zasnąć w gorący, upalny wieczór.

1. Przygotuj sypialnię już w dzień:

Możemy zadbać o fajną temperaturę w sypialni już w ciągu dnia. Dobrze jest zamknąć szczelnie wszystkie okna, żeby goracy dziennie wpuszczać do niej gorącego powietrza, i zasłonić okna roletami.

2. Zrób przeciąg:

Kiedy wieczorem powietrze jest dużo chłodniejsze, można wywietrzyć dobrze sypialnię i nie zamykać okien. Dobrze jest otworzyć je szeroko w innym pomieszczeniu w domu, aby zrobić delikatny przeciąg.

3. Powieś mokre prześcieradło blisko okna:

Sposób, który na pewno warto wykorzystać. Powietrze dostające się do sypialni szybko się ochłodzi.

4. Wykorzystaj wiatrak:

Wiatrak może nie tylko słuzyc do tego, aby owiewać nasze ciało przyjemną bryzą. Można wykorzystać go na kilka chlodne powietrze w sypialniinnych sposobów. Jeśli powietrze na zewnątrz jest dużo chłodniejsze niż w nagrzanej sypialni, postaw wiatrak w oknie w taki sposób, aby zasysał chłodne powietrze z zewnętrza. Można też postawić go w taki sposób, aby zasysał gorące powietrze z sypialni i wypuszczał je na zewnątrz. Dobry sposób na stworzenie chłodnego powietrza, kiedy go brakuje, to ustawienie pojemnika z lodem tuż przy wiatraku.

5. Wykorzystaj termofor:

Skoro może nas grzać w zimie, latem doskonale sprawdzi się także jako naturalna „lodówka”. Świetnie chłód trzyma także….ryż.  Wypełnioną ryżem skarpetkę wkładamy na godzinę do zamrażalnika i gotowe.

6. Użyj materiałów, które doskanale „chłodzą”:

Świetnie w tej roli sprawdza się bawełna, które szybko chłonie ciepło – te jej właściwości są wykorzystane w materacach w pokrowcach ze stroną letnią. Można też wykorzystać pokrowce stworzone specjalnie z myślą o pochłanianiu ciepła. Satyna, jedwab, choć dają wrażenie chłodu, nie sprawdzają się aż tak idealnie w gorące dni. Bawełna świetnie pochłania pot, dlatego także piżamy z niej wykonane najlepiej sprawdzają się w gorące noce. Fajnie sprawdzają się w upalne dni także poduszki chłodzące takie jak Watergell Hildinga – dostępna także u nas w sklepie.

7. Śpij na waleta ?

Nie zawsze :) Tu zdania są podzielone. Niektórzy czują się w takim stroju Adama idealnie, podczas gdy inni twierdzą, że ciało nie chłodzi się tak dobrze, kiedy jest nagie. Takie uczucie bierze się prawdopodobnie z tego, że pot nie jest tak szybko odprowadzany z ciała, a więc ciepło się na ciele gromadzi, zamiast z niego uciekać. Wszystko zależy więc od tego, co kto lubi – metoda warta wypróbowania.

8. Ochłódź ciało przed snem:

Chłodny prysznic doskonale „wyciąga” z ciała nadmiar ciepła. Kiedy jest nam nadal gorąco, można ochłodzić ciało na kilka sposobów. Pierwszy to przyłożenie lodu do nadgarstków, karku oraz pod kolanami. Warto też wykorzystać stopy, które są dośc wrażliwe na zmiany temperatury. Ochłodzenie stóp lodem czy zimną wodą szybko przynosi uczucie chłodu w całym ciele.

9. Wykorzystaj egipski sposób:

Kiedy chłodny prysznic, pozostawia już tylko mgliste wspomnienie przyjemnego chłodu, można sięgnąc po inne, bardziej radykalne rozwiązania. Egipcjanie w upalne noce moczą prześcieradła w lodowatej wodzie – lepiej jednak podłożyć też pod prześcieradło grubszy ręcznik. Nawet krótka „poleżanka” na takim podkładzie powinna zdziałać cuda. Inny sposób, to włożenie prześcieradła do zamrażalnika na godzinę.

10. Śpij sam:

Choć dla niektórych to straszna perspektywa :) , w upalne noce najlepiej spać samemu lub jak najdalej od siebie.pozycja orla

11. Unikaj ciężkich i gorących potraw:

Ciało musi zużyć sporo energii, aby strawić tłuste i ciężkie potrawy, a w tym czasie produkuje sporo ciepła.

12. Śpij w pozycji „orła”:

Spanie z szerko rozłożonymi ramionami i nogami pozwala szybciej pozbyć się nadmiaru ciepła z organizmu.

13. Uwolnij wewnętrznego Tarzana !!!

Jeśli masz okazję, śpij na zewnątrz :)

A jakie są Wasze sprawdzone sposoby na upalne noce ?

Zostaw Komentarz